Official Blog|Nurul Asyikin

Friday, February 22, 2013

Perpisahan :')


Satu persatu perpisahan yang terjadi di rumah sewaku , Casmaria Apartment . Bermula dengan Aznyda Izzaty . Baru baru ni , Nor Farhan melangkah pergi . Diikuti dengan Mahfuzah . InsyaALLAH , hujung bulan Mac . Aku , Kak Dayah dan Nad bakal menyusul . Pada hari keluarnya Ida dari situ , hati aku sudah pasti lah sayu . Dia yang paling rapat dengan aku , aku bagai kehilangan tanpa arah tuju . Masih aku ingat ketika itu , aku mula berubah laku . Teman serumah lain ada menegurku , mengingatkan aku pada mereka yang ada didepanku . Aku mula terima ketiadaan dia . Teman yang lain juga membawa bahagia . Dan pabila , Farhan melangkah keluar . Aku tidak muncul disana . Tidak mengapa , kami sekampung . Aku bisa menemui dia . Bagaimana pun hati tetap hiba . Mengenang keletah dia yang manja . Walaupun dia jujur berkata kata , aku senang dengannya . Dia teman saat ingin bercerita , pendengar setia disaat hati kecewa . Tiba pada malam , Mahfuzah pergi meninggalkan kami . Aku ada di saat dia ingin mengundur diri , namun aku tak mampu menahan air mata ini . Aku melangkah masuk tanpa menoleh keretanya yang berlalu pergi . Aku suka dengan gelagatnya , tidak kurang manjanya bila berkumpul bersama . Hari terakhir dia disitu , aku sempat sarapan bersama tapi sayangnya aku terpaksa bergegas . Kerana punya urusan yang belum dilunas . Menunggu detik bulan Mac ini . Perpisahan yang pasti akan terjadi . Aku harap dapat tabahkan hati . Menghadapi perpisahan yang bakal terjadi . InsyaALLAH , semoga kita bertemu lagi . Amin .....


" Setiap pertemuan , pasti akan ada perpisahan .
Tetapi itu tidak bermakna tiada lagi hubungan .
Biar pun jauh di mata , di ingatan senantiasa ada .
Kenangan bersama , sudah pasti tidak dilupa . "

No comments:

Post a Comment